lördag 30 april 2011

Dag 17 – En låt som du ofta hör på radio

Men shit vilket trött ämne. Dels lyssnar jag knappt på radio, och dels är väl en låt som nån hör ofta på radio antagligen en låt som spelas ofta på radio? Jag förstår knappt ämnet. Men ok.

På Bandit och Rockklassiker tävlar de om vem som kan spela Guns N’Roses och Foo Fighters mest, båda radiostationerna har tydligen hårda krav på att minst två låtar av tre ska vara med något av banden, själv tycker jag det känns sådär fräscht.

På de andra kanalerna är det mest dunka-dunka, antingen Lady Gagas cover på “Express Yourself”, eller årets blivande sommarplåga: “Om sanningen ska fram, vill du ligga med mig då”.

Jag väljer istället att titta lite i backspegeln, och plockar fram en låt som jag förvisso inte direkt hör dagligen, men med tanke på hur skum den är, och hur lite jag lyssnar på radio, så har den dykt upp orimligt ofta:

Nanko - “Lucky You”
(Blandade samlingsskivor, 2006)



Knarrig, deppig autotune-reggae som får mig att vilja använda bilens airbag som skämskudde.

Nån borde ju bara krama killen. Eller hitta en kvinna till honom.

Inga kommentarer: