tisdag 22 september 2009

Youtube-party: Tegan and Sara + Why?

Med tanke på att jag har sett det här klippet typ tusen gånger kan man undra varför jag inte har köpt biljett till Tegan and Sara än:



Kanske för att jag (efter att ha sett fyra-låtars-Interface-spelningen typ 400 gånger) hade så löjligt höga förväntningar inför spelningen på Nalen härom året som bara nästan infriades? Äh, det kommer ju såklart bli en suverän konsert den här gången också.

Ett annat helt makalöst klipp som måste ses är när en lite småhes och ganska nervös Tegan (och Sara) framför "Call it off" hos Letterman (om inte annat för att det är kul att Letterman är drygt dubbelt så lång som tvillingarna):



Och eftersom ni, duktiga TV-Shop-konsumenter som ni är, har ringt och beställt inom tio minuter så slänger jag även med den fina videon till "Back in Your Head":



- - - -

Ni kan däremot med fördel hoppa över nya skivan från schizofrena reggae-metal-bandet Skindred. Deras cover på "Electric Avenue" fick mig att kaskadspy upp morgonkaffet och handsprita lurarna efteråt.

Anticon
-projektet Themselves kan ni också skippa. Annat nytt från Anticon är annars Why?:s "Eskimo Snow" som släpps idag eller imorrn eller nåt. En liten besvikelse efter magnifika "Alopecia", men den har ändå växt med tiden sen min första tjuvlyssning. "This Blackest Purse" är ju till exempel väldigt fin. Finns på Why?:s Myspace.

Hur bra är förresten inte den här avspända spela-på-taket-versionen av "The Vowels Pt.2"?

1 kommentar:

Lasse Katt sa...

Japp, "The Blackest purse" är bäst från senaste Why?-plattan, fin pianoslinga.

Och visst var inte Tegan and Sara-spelningen på Nalen så speciellt bra tyvärr. Men jag ser dem gärna igen om de kommer förbi fäskkusten.