lördag 12 september 2009

Switch Opens

Har ännu inte fått tag på Switch Opens självbetitlade förstlingsverk (under nya bandnamnet) som släpptes i onsdags, men jag är mäkta peppad. Switch Opens hette tidigare Fingerspitzengefühl och släppte två suveräna plattor som jag hypade under min tid på Metica.

De två första smakproven från det nya albumet vittnar om en ännu större experimentlusta, och ett sjuhelvetes sväng. Möjligen misstänkt nära Mastodon några gånger, men Mastodon är å andra sidan typ världens bästa band så det gör inte så mycket.

Live tyckte jag dåvarande Fingerspitzengefühl såg aningen valpiga ut när jag såg dem för något år sedan, kanske är det dags att ge dem en ny chans på torsdagens släppfest på Debaser? De ser ju onekligen ut att ha växt in i scenkostymen en del sen sist:

Inga kommentarer: