fredag 12 februari 2010

Till Röda korsets styrelse och ledning: Vänligen ät skit och dö.

Kommunisten i mig brukar bli rätt ilsk när det gäller "marknadsmässiga löner" som "styrelsen satt", som gör att vita medelålders män (och ett försvinnande litet antal kvinnor) tjänar hundratals gånger mer än någon som faktiskt utför ett riktigt arbete på dagarna.

Gissa då om jag är bra nära att koka över när jag läser om Röda korsets härliga business. En business som jag i mitt naiva sinne hade fått för mig byggde på solidaritet, välgörenhet och ideellt arbete av små, små tanter skramlandes med bössor.

Se nu för fan till att skramla ordentligt, kärringjävlar, så att enkronorna räcker till att ge Bengt Westerberg och Ann Gardulf skäliga ersättningar för sitt hårda slit!

- - - -

Tur att jag har en skiva kristen metalcore att lyssna på som gör mig aningen frommare. Alltid lika kul när några metalcorehårdingar visar sig vara galet kristna. När låtar som annars på sin höjd brukar handla om att slå in ansiktet på någon helt plötsligt handlar om Jesus, och de gutturala vrålen bildar ett "Gloooooryyyyy!"

Med det sagt, Divide the Sea:s färska platta "Man" är inte alls särskilt pjåkig, musikaliskt sett någonstans mellan Hatebreed och 36 Crazyfists, men aningen valpigare.

Inga kommentarer: