söndag 8 maj 2011

The Jane Austen Argument

Amanda Palmers senaste skiva, som jag skrev ett par rader om för ett par månader sedan, gör hon en duett med Tom Dickins och hans band The Jane Austen Argument. Låten, "Bad Wine and Lemon Cake" är trots sin lätt bombastiska musikalkaraktär en av mina favoriter hittills i år, så givetvis valde jag att titta lite närmare på denna för mig tidigare okända duo. Det är lite låg volym på detta klipp, men höj volymen och upplösningen, det är lätt värt det:



På deras Bandcamp-sida kan man inhandla debut-ep:n "The Birthing Pyre", och det kan ju vara en lämplig aktivitet såhär på söndageftermiddagen efter en dag i solen. Möjligen är det som jag tidigare var inne på lite väl mycket musikal över musiken, men samtidigt är det hyfsat nära The Dresden Dolls pianobaserade kabaretmusik, och på det stora hela väldigt trevligt.

The Jane Austen Arguments aningen oslipade men ack så fina cover på Tegan & Saras "Call it off" är förresten inte heller så dum:

Inga kommentarer: