tisdag 10 maj 2011

Dag 22 – En låt du lyssnar på när du är ledsen

Det här är ju egentligen också ett par låtar som jag lyssnar på vid alla möjliga tillfällen. Men ibland passar det ju ganska bra med något sorgset när man bara vill vända sig inåt och tycka att det är syndast om mig i väääärlden. (Här ville jag länka till Alfons Åberg-låten med den texten, från LP:n med "Listigt Alfons Åberg" som jag hade när jag var liten, men den stod icke att finna på hela internet. Skit-internet.)

Här är tre ledsna låtar, där den första för övrigt både är sorgsen men muntrar upp mig på samma gång:

Rathergood.com - “Wrong Bananas”




Eddie Vedder - “Long nights” (“Music For The Motion Picture Into The Wild”, 2007)




Tori Amos - “Hey Jupiter” (“Boys For Pele”, 1996)

1 kommentar:

Miriam sa...

Åh, Wrong Bananas. Bästa låten.