måndag 24 januari 2011

Köper skivor

Fick ett utbrott över den usla musikindustrin tidigare ikväll, men den ska avhandlas i ett eget blogginlägg lite senare tror jag.

Kanske imorrn.

I afton har jag hur som helst inhandlat två färska skivor av två artister som ligger mig varmt om hjärtat.

Walesiska trion The Joy Formidable har idag ÄNTLIGEN släppt debutalbumet "The Big Roar" - en hel evighet efter munsbiten "A Balloon Called Moaning" som jag nära nog lyssnade sönder för snart två år sedan. Kul!

Och den med Neil Gaiman nygifta Amanda Palmer offentliggjorde i fredags "Amanda Palmer Goes Down Under", en (mestadels) liveskiva med Australien- och NZ-tema. Köp skivan här för så lite som 69 cent om du vill.

Covern på Nick Caves "The Ship Song" borde i rimlighetens namn vara helt enastående bra. Vi får se och höra. Den är nog iallafall bättre än första singeln "Map of Tasmania" som inte alls föll mig på läppen, trots en småkul video som - beroende på hur kristen din arbetsplats är - möjligen lämpligast avnjuts hemma:

Inga kommentarer: