torsdag 4 december 2008

Helgplan: Festival i England

I helgen är det jag som åker vattenrutchbana med Mike Patton!

All Tomorrow's Parties anordnar festivalen "The Nightmare Before Christmas" på ett brittiskt Skara Sommarland

Konceptet, att låta några sköna artister (i det här fallet Mike Patton och Melvins) välja ut banden känns briljant. Liksom att bo i lägenhet på området. Tydligen ska det vara sjukt bra uppstyrt -bara en sån sak som att de största banden spelar två gånger så att alla ska få se dem känns klockrent.

Just de största banden är också de jag ser fram emot mest. Mastodon har jag visserligen sett fyra eller fem gånger hittills, men de är snuskigt bra live. Isis har jag aldrig sett, och att se Mike Patton och hans Fantômas framföra den smått legendariska plattan "The Director's Cut" i sin helhet kommer inte bli helt dumt.

Butthole Surfers, Meat Puppets, The Locust, The Damned, Dälek, Monotonix, Martina Topley Bird, Rahzel, Farmers Market, Taraf De Haidouks, Mugison, Boss Hog och Big Business
kan jag också tänka mig att bevittna. Det kommer att bli hektiskt.

Det enda bösiga nu är en galet otajmad förkylning som ligger och lurar i vassen. Jag ignorerar den tills vidare, och laddar istället upp med Mastodons magiska låt (och video) "Blood and Thunder"



samt en, för "The Director's Cut" ovanligt skönsjungande Mike Patton:

Inga kommentarer: