onsdag 30 januari 2008

Åtta musikaliska noteringar

På pappret intressanta Maynard-projektet Puscifer, som sedan i albumväg visade sig vara rätt grått, har gjort en riktigt cool video, kolla:



- - - -

Det har Dillinger Escape Plan förresten också gjort. Jag är redan nu, med en månad kvar, galet peppad inför konserten. Där hoppas jag på att få höra klämmiga allsångsdängor som ”Milk Lizard” blandat med ungefär 80% hysteriskt matematikjazzmangel.



- - - -

Antony and the Johnsons på P3 Live i skrivande stund. Lyssnade du inte när detta skrevs, lyssna på nätet. Spelningen på Dalhalla hade osannolikt höga förväntningar på sig – dessa infriades utan större problem. Hur bra det var? Så bra att jag rent av tänker börja särskriva. Gås Hud.

- - - -

Annars har jag fått tag på skivan ”Radiodread” med Easy Star All-Stars. Radioheads fullträff ”OK Computer” i reggaetappning. Vissa låtar, däribland ”Exit music (for a film)” och ”Climbing up the walls”, låter som om de inte vore skrivna för annat än baktakt.

- - - -

Mångsysslaren Mike Patton, vars senaste uppdrag var att göra rösterna åt zombierna i ”I am legend”, har snickrat ihop ett soundtrack, och dessutom ställt upp och givit en av sina bästa intervjuer någonsin:

http://www.movieweb.com/news/87/25087.php

- - - -

Cavalera Conspiracy, återföreningen mellan brassebröderna Max och Igor, släpper sin debutplatta ”Inflikted” i slutet på mars. Redan nu finns smakprov att slanga ned från bandets MySpace. Det låter än så länge som ett mellanting mellan Soulfly och Sepultura. Otippat.

- - - -

Stone Temple Pilots ska tydligen göra ett par comeback-spelningar, det vore inte så dumt att få se dessa legender, men möjligen får jag nöja mig med De Lyckliga Kompisarna.

- - - -

Sist men inte minst: Det verkar vara ytterligare en artistcomeback på gång…

Inga kommentarer: