tisdag 8 januari 2008

Jag = Gubbjävel? (och några schyssta våfflor)

Scheisse.

Jag som gärna står först i hånskrattets kö när koffeinklena människor, typ mina föräldrar, avböjer en kopp kaffe vid sena 17:30-snåret med ett pensionärsklämmigt ”Då går det inte att sova sen”.

Nog för att jag fyllde år igår, och att jag gärna tar en mazarin eller Programledare på P3s marsipanbröd till kaffet, men så förbannat gammal är jag ändå inte.


Nu är det jag som två kvällar i rad tagit en kopp kaffe runt 20:30 för att sedan somna kl.02.

- - -

Waffles börjar närma sig OiNK vad gäller utbud, regler och tillgänglighet. Inte så dumt i en tid där jag blir allt mer bitter i jakten på att faktiskt få göra rätt för mig när jag ska konsumera musik. När iTunes store mest känns jobbigt och klent på hårdrocksfronten, när Play.com och CDWOW dräller bort skivor i postgången, när Amazon/Cdnow skickar sina paket till tullen och de fysiska skivbutikerna värda namnet i Stockholmsområdet nu uppgår till tre eller möjligen fyra stycken – då skulle jag lätt kunna betala för ett schysst alternativ som Waffles.

Legalisera nu, typ.

- - -

Jag fick för övrigt ett par högst fysiska cd-skivor ifrån Close-Up idag. Har redan börjat skissa på en av recensionerna, och med det upptäckt att jag nog har saknat skivrecenserandet en smula sedan Meticas nedläggning. Men Peter hade ju uppenbarligen lite abstinens han också, så nu får vi se hur det blir framöver…

6 kommentarer:

åsa sa...

jorå. det började smygande med "inget kaffe efter 21" för mig. sen trappas det upp (ner?). nu är kaffe efter åtta uteslutet.

Anonym sa...

Jag tror inte det är kaffet, det är något i luften. Två på mitt jobb + min flickvän har haft svårt att sova det här året. Imorse stötte jag på ytterligare en kollega kl 8 på morgonen vid kaffemaskinen med orden "Inget kaffe efter lunch, jag kan aldrig somna".

Jesper sa...

Luften ey?

Det vore ju kalas, då kan jag fortsätta att häckla de svaga (t.ex. Åsa) samt att häva i mig en tår eller två framåt småtimmarna.

Fett!

Anonym sa...

Jag kan bara sälla mig till skaran. Numera är det rött te på jobbet (kofeintfritt av naturen) och Gevalias decaf-bryggvariant (koffeintfritt på något för mig fortfarande obegripligt sätt) på kvällen. Alt. decaf-expresso. Lokala kaffehandlaren har en sådan sort.

Jag brukade gilla att ta en fika strax före läggdags men de tiderna är över..

Anonym sa...

Jag håller med Daniel. Jag har knappt somnat före två någon kväll det här året, kaffe efter lunch eller ej. Hoppas det inte ska fortsätta så hela året bara...

Anonym sa...

Det är i alla fall inte genetiskt!