söndag 17 januari 2010

Dålig och elak hotellrecensionshumor

Skulle kolla lite recensioner av hotellet vi tänkte bo på under Göteborgs filmfestival som sparkar igång om en och en halv vecka. (Jag slapp dessutom få hjärnblödning över SJ:s i vanlig ordning helt igenom ogästvänliga krypin på nätet, det skötte flickan bredvid mig i soffan om.)

Användar/gästrecensioner är i regel rätt kul både när det gäller matställen och hotell - folk lackar ur på de mest obetydliga detaljerna och delar ut dödskallar i betyg.

Den här gången var kritiken dock rätt sansad, men jag fastnade ändå för två saker. Saker som jag vet att man egentligen inte bör skämta om, men som jag i helgdåsigheten ändå tyckte var rätt underhållande.

Sak nummer ett: Bönder. (Till saken hör att hotellet ligger Mitt. På. Avenyyyyyn.)

"Det borde dock ha varit skyltat Scandic Rubinen (inte bara scandic)"



Sak nummer två. Tjockisar. Hade såklart kunnat toppats med något om bacon på frullebuffén, men rätt bra ändå.

"Bredare säng...tjockväxta...duschkabin, gärna med stol..."



Imorrn kanske jag skriver nåt vettigare. Kanske om "Fish Tank".

1 kommentar:

.perpotator sa...

"tjockväxta" AHAHAHAHA!
priceless