torsdag 8 oktober 2009

Italien - en liten ursäkt

Jag gick som bekant rätt hårt åt landet som givit oss galenskap som Berlusconi, Inzaghi och resten av töntiga Serie A, Eros Ramazotti och Pancetta, för några veckor sedan.

Sen dess har jag fått upp öronen för bandet med det omöjliga namnet Incoming Cerebral Overdrive och deras färska album "Controverso".

Spattig experimentell hardcore/metalcore som luktar lite Converge och Dillinger Escape Plan, samt tidiga Mudvayne. Inte alls pjåkigt!

Jag får härmed ta tillbaks lite av mitt förakt för Italiens samlade musik"skatt", även om det fortfarande såklart är Italien som borde be om ursäkt för all skitkultur de prånglat ut under årens lopp.


1 kommentar:

Unknown sa...

Min teori är att Italien är ett sånt sjukt sjukt land att det då och då uppstår några få riktigt bra saker där ur ren desperation.