måndag 26 januari 2009

Spotify-lista: Mäktiga covers

Den senaste i raden av Spotify-listor (här är de tidigare) från min sida heter ”Mäktiga covers”.

Jag har medvetet lämnat ute flams av typen Richard Cheese, Señor Coconut, Nouvelle Vague, Eilert Pilarm och Hellsongs (därmed inte sagt att jag gärna avnjuter exempelvis förstnämnda artist i sällskap med ett par paraplydrinkar). Istället ligger fokus på de välspelade varianterna.

De ösiga i form av Rage Against the Machine, Pearl Jam och Red Hot Chili Peppers.

De kraftigt omgjorda signerade Yael Naïm, Tori Amos, Molotov och Cat Power.

De som blivit större än sina original: Jeff Buckley, Sinéad O’Connor, Nirvana och i viss mån Johnny Cash.

Här är listan, den är ”collaborative”, så du är varmt välkommen att lägga till dina favoriter längst ned i listan. Helt säkert har jag glömt ett helt gäng självklara kandidater. Hjälp mig med dessa.

Enjoy!

2 kommentarer:

Anonym sa...

ville bara säga att jag läser din blogg och framför allt unnar mig att lyssna på dina playlists.

keep it up mannen.

Jesper sa...

Fedt. Takk.