torsdag 21 februari 2013

Bat For Lashes/Vad hände med musikvideon?

YouTube och Vimeo fullkomligt svämmar över av förstklassiga musikvideos nuförtiden, samtidigt som det var åratal sedan jag med mitt basutbud kunde se en skön musikvideo på tv. Borde det inte finnas en marknad? Borde inte musikindustrin (återigen) undersöka detta som marknadsföringskanal istället för att idka utpressning mot politiska partier? Det borde väl finnas utrymme i tv-tablån för att lägga en halvtimme på att köra Digilistan på tv? Som liten satt man ju bänkad framför Voxpop och Dial MTV (och allt annat som gick på MTV också för den delen).

Ja ja, det går ju bra att spana in alla dessa fina alster på internet också, men det är ändå en märklig utveckling kan jag tycka.

Jag upptäckte att Bat For Lashes släppt inte mindre än fyra videos från senaste skivan "The Haunted Man", och samtliga är riktigt bra.

"A Wall" och vackra "All Your Gold" är båda klart sevärda, men om du bara har tio minuter att avvara så skulle jag lägga krutet på "Laura" och "Lilies".

Videon till "Laura" är nästan lika vacker som låten i sig vilket är ett förbannat bra betyg:



Vidare till "Lilies" som jag verkligen rekommenderar till alla monsterdiggare där ute!



Personligen gillar jag när Bat For Lashes blandar in de lite skummare inslagen. Så man kan ju passa på att spana in "Daniel" ifrån förra skivan "Two Suns", och som alltid när det gäller antingen Bat For Lashes eller musikvideos eller både och så blir det ju en obligatorisk genomtittning av debutalbumets "What's A Girl To Do", en av världshistoriens bästa videos:

Inga kommentarer: