tisdag 29 december 2009

En påse blandat (musiktips, mat, lera)

Umlaut är ny på årsbästalistan. Den skönt konstiga partyplattan som jag skrev om i somras har hängt med året ut.

- - - -

Jag har under många år gått och hoppats på att vår närmaste sunkkines skulle lägga ned verksamheten till förmån för något roligare. Nu har detta äntligen inträffat (sorry för all förbannelse/voodoo/svart magi jag skickat på er Lucky House!), och vår nya kvartersrestaurang Bra Mat är än så länge (efter ett besök) Sundbybergs kanske allra bästa restaurang. Mycket trevligt!

- - - -

Thinking Putty är en fantastiskt rolig leksak.

- - - -

Dillinger Escape Plans "Farewell, Mona Lisa" bådar gott inför kommande albumsläpp:



- - - -

Hovet ikväll, vore ju trots allt trevligt om AIK Hockey överlevde den här krisen...också.

- - - -

Annat jag lyssnat på den senaste tiden:

Wintersleep - Nåt slags blandning av skäggrock och (ja, det är helt ok att skjuta mig i ansiktet med en hagelbrakare nu om ni vill) Coldplay

Mr.Gnome - Lite likt Land of Talk ibland, men samtidigt en del folkigare, lugnare och deppigare.

Black Math Horseman - Doomig långsamhårdrock med en tjej som sjunger. Kanske kan vara något för exempelvis fans av Battle of Mice, och även för den som tänder mer på sjuttiotalsklingande akter.

Thus: Owls - Freak-folkigt Stockholmsgäng som får mig att tänka på Wildbirds & Peacedrums, Joanna Newsom, The Tiny och Fever Ray. Och det är ju inte så dumt.

Inga kommentarer: