tisdag 24 augusti 2010

Enlighten me

Det finns säkert en förklaring i nån ostig lag om demokrati, samhällsinformation eller annat trams, men okunnig som jag är blir jag ändå lite upprörd över valaffischerna.

Jag har liksom inte bett om att få ett flinande stekarsvin i ansiktet som säger att "Det ska kännas att bryta mot lagen, särskilt om du är invandrare. Öka straffskalorna. Mvh, Moderata Fascistpartiet"

I vanliga fall ägs ju det offentliga rummet som ni alla vet av Clear Channel (ty gud nåde dig om du sätter upp en liten konsertaffisch på fel ställe), men vad är det egentligen som gör att de politiska partierna får gegga ned hela stan och sprida sina klyschor?

Bilden är från utmärkta siten Valaffisch.se, titta där.

2 kommentarer:

åsa sa...

Precis det här har jag gått och varit förbannad över de senaste dagarna. Great minds...

Daniel sa...

Jag sällar mig också till skaran "Great minds". Nämnde det här fenomenet senast häromdagen.