onsdag 27 februari 2008

And I am a material…snubbe

Jag skaffade mig en PS3:a i helgen, fick hem spektaklet igår.

Trots min någorlunda tekniska bakgrund förstod jag inte riktigt vad jag skulle göra med skrället. Till min ursäkt ska sägas att den senaste spelkonsol jag ägt heter Nintendo Entertainment System, och den är jävlar i mig inget fancy ”Media Center”.

Så, gårdagskvällen ägnades åt att spela lite NHL, testa Need For Speed, samt inse att Scart inte är skiten, utan att jag ska inhandla en sån däringa HDMI-kabel. (Tillrop som ”Amen reeedan farfar” är här på sin plats.)

Det gjordes därefter ett par trevande försök att koppla ihop datorn med spelhärket utan några enorma framgångar men väl med försummad nattsömn som resultat.

Men idag, Satan i den svarta glänsande lådan!

En liten webserver på datorn och en extern hårddisk rätt in i PS3:an och halvtimmen senare är begreppet Mediacenter inte längre främmande. Hejdå dvd-spelare, stereoanläggning och bärbara burkar med VGA-kabel till tvn! Det här kan bli hur bra som helst.

Och då har jag ändå inte skaffat Guitar Hero III än.

Eller den där kabeln jag nämnde.

Eller försökt mig på att streama någon av AIKs bortamatcher direkt till konsolen (men om en dryg månad kanske?)

Heller inte fått kläm på hur man organiserar all sin multimedia, sladdar och teknik, skapar playlists och annat spex.

Så här långt en leksak som är väl värd sina fyra lakan. Trots att den inte spelar mina 8-bitarskassetter.

Nu ska jag klämma de sista två avsnitten av Weeds, utan fucking VGA-kabel från datorn.

Inga kommentarer: