tisdag 8 april 2008

Populärkulturell uppdatering

Nej, här blir ju inte särskilt mycket bloggat. Här är i alla fall en liten uppdatering, kring populärkulturella fenomen och annat jidder.

- - -

Jag blev just klar med The Sarah Silverman Program. Roligt om man som jag gillar kiss- och bajshumor. Och det gör man väl?

Nästa serie i humorväg blir Flight of the Conchords. Klämde just de två första avsnitten, det var skoj.


- - -

På spelkvällen i fredags fick mitt Kazakstan smisk av Norge i finalen i vår NHL-08-turnering.

Det kändes hårt efter de två inledande segrarna mot mer namnkunnigt motstånd i form av Ryssland och Kanada. I Guitar Hero gick det bättre. Den roligaste segern var när jag vann mot Daniel på QotSA:s ”3’s & 7’s” – segermarginal 16 poäng vilket motsvarar typ en fjärt.

Nu sitter jag förstås knasigt fast på den sista battlen mot Lou på hard, det är snart inte roligt längre.

- - -

Panic! at the Disco har fått för sig att de är Beatles. Nya plattan är därför en lite skum upplevelse, och utan tvekan mer irriterande än förra alstret som även det har sina störiga stunder. Annars har jobbmusiken den här veckan så här långt bestått av en skön mix av Santogold, Adam Tensta, In Flames, Hate Eternal, Stolen Babies, Lovage, Guillemots och Scanners.

- - -

Min far dömde förresten ut Glen Benton och hans Deicide rätt hårt när vi något otippat hörde detta gäng på Bandit igår. Han vidhöll dessutom att pajasbandet Dragonforce visst spelade fortare än Deicide. Löjligt.

- - -

Detta utspelade sig på väg hem från barndomshemmet där jag tidigare genomlidit Elfsborg-AIK. Enda ljuspunkten var Mats Mats fantastiska eftersläng på den ledsna lilla clownen Anders Svensson. Även när det stod 0-0 kokade jag över på den töntige lipsillen, då han efter två Rubarth-fula efterslängar på Ortiz dessutom att mage att gnälla på den stackars argentinare han just kängat ned. Givetvis skulle Ishi dominera. Givetvis skulle Mendes, Jagne och Burgic se så där härligt valpiga ut.

Bryt ihop och kom igen på torsdag. Nu när jag sovit på saken är jag återigen övertygad om att Norling är rätt man att leda AIK, och minnena från alla gånger Örlund räddat oss börjar så sakta komma tillbaka.

- - -

På torsdag får de dock klara sig utan mig där uppe på sektion 103, ty så dags sitter jag i Istanbul och sippar på lämplig turkdryck.

- - -

SJ:s VD Jan Forsberg lyckades förresten i en intervju som publicerades igår kläcka ur sig:

”Mig veterligen finns det ingen företagsledare som säljer en vara för 50 kronor om en kund är villig att betala 100 kronor”

Nej visst Janne, men så finns det heller inte så många företagsledare som på samma gång bossar över ett kommunistdoftande och till kundservice sett kackigt skött monopol och häver ur sig marknadsekonomiska floskler med mörkblå nyans.

Det luktar fel man på fel plats om du frågar mig.

- - -

Nu vill jag bara att Liverpool stänker in ett segermål så här med halvtimmen kvar, samt att de allsvenska domarna slutar att döma straff så fort Henke Larsson behagar lägga sig i straffområdet.

1 kommentar:

Anonym sa...

Go Norge!!!! :-)

16p skillnad i guitar hero ska sägas att det var på femsiffriga skalan, alltså typ 16727 mot 16711. Vilket ungefär innebär poängen jag fått om hade blåst på skärmen i rätt tillfälle.

/Daniel