torsdag 22 december 2011

Surt sa räven om Pearl Jam

Blandade känslor inför att inte ha fått tag på några Pearl Jam-biljetter. Å ena sidan rätt skönt att slippa att redan nu boka upp en lördag i juli nästa år, sommaren brukar vara knepig nog att mecka ihop ändå.

Å andra sidan irriterad över att missa Pearl Jams första Sverigespelning på en jäkla massa år. Särskilt när jag gissar att många som fick biljetter enbart köpte av nostalgiskäl. Jag gissar att Globen kommer att åtminstone till hälften vara fylld av svennebanan som ba "Jo, jag var ju nere med grungen, 'Ten' tyckte jag om när den kom, men jag visste inte att Pearl Jam fortfarande höll på". Där tycker jag nog att jag är lite mer värd en biljett, som motivering hänvisar jag till tidigare blogginlägg.

Jaja, det kommer ändå inte bli lika bra som den där magiska luftballongsdekorerade kvällen på Sjöhistoriska för elva och ett halvt år sedan. Fy fan vad bra det var.

Mvh,
Bitter jävel

2 kommentarer:

quick sa...

Biljetter går alltid få tag på om man verkligen vill;) Att priserna är förjävliga är en annan sak.

Jesper sa...

Det har du helt rätt i. Både ang. tillgången och priserna. :)

Biljettsäljar-svinen hatar jag nästan lika mycket som jag hatar kvällstidningarna, skrev om det inför en Metallica-konsert för några år sedan http://hamburgertrain.blogspot.com/2008/10/lars-ulrich-og-den-sorte-brs.html